Dzień 1
Próba ujezdzenia, która rozgrywana jest zgodnie z zasadami konkursu ujeżdżenia obowiązującego w danej klasie.
Dzień 2
- drogi i ścieżki – rozgrywane w terenie naturalnym, dystans 4-9 km, w tempie ok. 220 m/min, dystans można pokonać dowolnym chodem, dopuszczalne jest nawet prowadzenie konia w ręku pod warunkiem, że zmieści się w normie czasowej i linie startu i mety zostaje przekroczona wierzchem
- stipl – rozgrywane na torze stiplowym, dystans 2-3 km, w tempie ok. 700 m/min, na torze znajduje się 6-8 przeszkód
- kros – rozgrywany w urozmaiconym terenie z przeszkodami stałymi, dystans 4-8 km, w tempie 500 m/min, ale tempo zależy od klasy konkursu (np. 4*- 770m/min), na trasie znajduje się 15-40 przeszkód o wysokości do 120 cm (zależy od klasy konkursu), zeskok maksymalnie 200 cm. Przeszkody o dużym stopniu trudności muszą mieć alternatywną możliwość ich pokonania, łatwiejszą ale bardziej czasochłonną.
Dzień 3
Konkurs skoków – rozgrywany na zasadzie konkursu dokładności (w przypadku równej liczby punktów obowiązuje rozgrywka o pierwsze miejsce), przeszkody o wysokości od 100 do 125 cm.
Przed każdą z prób przeprowadzana jest kontrola weterynaryjna, jakiekolwiek objawy niedyspozycji konia powodują natychmiastową eliminację z zawodów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz